Welkom!

Welkom bij Vanillaseasons, met deze blog kun je mij en mijn creatieve bezigheden volgen. Omdat ik verslaafd ben aan alles wat met brocant en landelijk wonen te maken heeft, ben ik met deze blog begonnen, inmiddels heb ik een webwinkel en een winkel aan huis met brocante, decoratie en sfeervolle meubelen!



De oorsprong van de naam vanillaseasons komt vooral omdat ik mijn inspiratie uit de wisselende seizoenen haal.



Daarbij komt mijn voorliefde voor de geur van vanille, en van de vele wittinten die ik gebruik is vanille een door mij veelgebruikte kleur.
Ik hoop met m'n post menig liefhebber van brocante te inspireren en misschien welkom te mogen heten in mijn (web) winkel!!











dinsdag 6 december 2011

Begin...



Alle begin is moeilijk, zo ook met het beginnen van de kerstdecoratie. Ideeën genoeg, maar waar begin ik en met wat??? Ik begin jaarlijks met het opzetten van de boom ( dan hebben we het ergste gehad!!) En als de kerstboom in volle glorie de woonkamer in kerstsfeer brengt, ga ik stap voor stap verder. Waarschijnlijk onder invloed van de heerlijke dennengeur komen dan  eerst de decoratie' s met blijvende materialen. Daarmee ben ik inmiddels begonnen en ook al ben ik al weken bezig met de voorbereidingen van de kerstmarkten en dergelijke, het blijft altijd weer wikken en wegen om met leuke en originele kerstdecoratie' s mijn huis gezellig te maken voor de heerlijke feestdagen! Ik probeer de gulden middenweg te vinden om het rustiek, maar toch uitbundig te versieren. De regel " less is more"  is even niet van toepassing!! Ik leef me dan ook uit met lichtjes, veel kerstballen, veel glitter en natuurlijk veel kerstgroen. En zo word mijn huis elke dag een beetje meer een knus en sfeervol " kersthuis" Want met vaak de eenvoudigste materialen kun je prachtige decoratie' s maken. De krans op de schouw is van gespoten eikenblad, beetje glitter, een paar mooie rozen en wat kerstballen er tussen  en klaar!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten