Welkom!

Welkom bij Vanillaseasons, met deze blog kun je mij en mijn creatieve bezigheden volgen. Omdat ik verslaafd ben aan alles wat met brocant en landelijk wonen te maken heeft, ben ik met deze blog begonnen, inmiddels heb ik een webwinkel en een winkel aan huis met brocante, decoratie en sfeervolle meubelen!



De oorsprong van de naam vanillaseasons komt vooral omdat ik mijn inspiratie uit de wisselende seizoenen haal.



Daarbij komt mijn voorliefde voor de geur van vanille, en van de vele wittinten die ik gebruik is vanille een door mij veelgebruikte kleur.
Ik hoop met m'n post menig liefhebber van brocante te inspireren en misschien welkom te mogen heten in mijn (web) winkel!!











zondag 13 november 2011

Ingetogen grijs..




Ieder seizoen heeft z' n eigen kleur; het voorjaar  daar past een kleur als limegroen goed bij. Uitbundige kleuren als rood en geel passen goed bij de zomer, in de herfst worden we omringd met bruin en donkerrood ,en bij de winter vind ik nog altijd ingetogen grijs, gecombineerd met winters wit prachtig!! Ik houd sowieso meer van de ingetogen kleuren, Ik heb wel eens geëxperimenteerd met donkerrood, oudroze en ja....zelfs geel!!! Heel leuk voor even, maar na een paar weken was ik er al gauw weer op uitgekeken en begon het weer te kriebelen. En op den duur weet je van jezelf het beste bij welke kleur je het het langste volhoud; dat was in mijn geval jarenlang wit! Ik vind het nog steeds prachtig, maar raakte zo geïnspireerd door een foto in een blad, dat ik wederom overstag ging!! Het resultaat is schitterend, al zeg ik het zelf! Ingetogen grijs, gecombineerd met wit, heel stijlvol en zelfs een beetje chique. Ik weet zeker dat dit niet gauw gaat vervelen, en heb daarom niet alleen in de woonkamer, maar ook in de eetkamer deze schitterende kleur toegepast.  Mijn " nieuwe"  matwitte winkelkast is van binnen ook matgrijs geschilderd en ook de muur waar deze kast op staat heeft nu een schitterende contrastkleur! Zelfs de achterwand van onze toch al niet zo lichte keuken moest er aan geloven ( wel na enige twijfel!!!) , maar ook hier is het eindresultaat supermooi!! Verlicht met een paar mooie lantaarns en  bijpassende decoratie is het alsof ik een nieuwe keuken heb! Zo mooi kan ingetogen grijs dus zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten