Welkom!

Welkom bij Vanillaseasons, met deze blog kun je mij en mijn creatieve bezigheden volgen. Omdat ik verslaafd ben aan alles wat met brocant en landelijk wonen te maken heeft, ben ik met deze blog begonnen, inmiddels heb ik een webwinkel en een winkel aan huis met brocante, decoratie en sfeervolle meubelen!



De oorsprong van de naam vanillaseasons komt vooral omdat ik mijn inspiratie uit de wisselende seizoenen haal.



Daarbij komt mijn voorliefde voor de geur van vanille, en van de vele wittinten die ik gebruik is vanille een door mij veelgebruikte kleur.
Ik hoop met m'n post menig liefhebber van brocante te inspireren en misschien welkom te mogen heten in mijn (web) winkel!!











dinsdag 8 oktober 2013

Kleur bekennen....

Ik ben geen liefhebber van kleuren, tenminste niet van de uitbundige soort!! Een pasteltint als roze kan er bij nog net mee door, verder houd ik het bij de meer ingetogen tinten,  sobere kleuren en naturel tinten. Af en toe probeerde ik wel eens wat uit op het gebied van kleur maar inmiddels ken ik mezelf goed genoeg en neem ik het zekere voor het onzekere. Ook wat betreft de decoratie ben ik erg precies en daarom is het soms een hele opgave om de juiste seizoendecoratie in de door mij zo geliefde kleuren te vinden. En juist nu, in een seizoen als de herfst is zo uitbundig als het maar kan, wat betreft kleuren. Buitenshuis  heb ik daar ook geen enkel probleem mee. Sterker nog, ik geniet van het verkleuren van de bladeren.... goud, cognac, diep donkerrood en bruin, echt prachtig! Buiten mag voor mij de decoratie daarom ook op zijn '' kleurigst'' , oranje pompoenen, rode en oranje bessen en donker rode hortensia's bijvoorbeeld. Maar binnen is het wat meer ingetogen en met de juiste decoratie lukt het me toch aardig om ook binnen die knusse herfstsfeer  toe te passen. Soms is het even zoeken maar eenmaal op weg kent mijn creativiteit geen grenzen en ben ik niet te houden!!






 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten