Welkom!

Welkom bij Vanillaseasons, met deze blog kun je mij en mijn creatieve bezigheden volgen. Omdat ik verslaafd ben aan alles wat met brocant en landelijk wonen te maken heeft, ben ik met deze blog begonnen, inmiddels heb ik een webwinkel en een winkel aan huis met brocante, decoratie en sfeervolle meubelen!



De oorsprong van de naam vanillaseasons komt vooral omdat ik mijn inspiratie uit de wisselende seizoenen haal.



Daarbij komt mijn voorliefde voor de geur van vanille, en van de vele wittinten die ik gebruik is vanille een door mij veelgebruikte kleur.
Ik hoop met m'n post menig liefhebber van brocante te inspireren en misschien welkom te mogen heten in mijn (web) winkel!!











donderdag 27 oktober 2011

Bijna wintertijd..


Tja, zo sta je op 1 oktober op een open dag achter je kraam in de schaduw, omdat het in de zon te warm(!!!) is en zo is het weer bijna wintertijd! Vroeg donker, buiten is het guur en koud en binnen word het hoe langer hoe gezelliger. Want wintertijd vind ik een van de gezelligste periode' s van het jaar. Wel weer heel druk, dat wel!! Druk in de voorbereiding voor de komende gezellige en sfeervolle kerstmarkten ( ja, er staan  al weer een paar op de agenda!). Ik maak altijd heel veel kerstdecoratie zelf, ten eerste omdat ik het erg leuk vind om te doen en ten tweede oogst ik altijd veel bewondering met al die  " aparte " kerstdecoratie op m' n kraam, dat is natuurlijk nog het leukste.  De lange donkere avonden worden dan ook al wekenlang gevuld met het maken van de zogenaamde paper flowers, honderden zijn er inmiddels al door mijn handen gegaan! Een hele bewerkelijke decoratie, maar zo mooi !!  En voor de kerstdecoratie gaat er vaak nog een vleugje glitter op om het geheel nog feestelijker te maken.Ik doe ze in rieten mandjes met lichtjes er tussen, de mandjes heb ik  dit keer ook zelf vergrijsd door er verdunde taupe kleurige verf op waterbasis op te kwasten. Ze zijn schitterend geworden vind ik zelf, zo krijgt een eenvoudig bruin rieten mandje  een mooi vergrijsde uitstraling. Past ook weer perfect in de kleuren van m'n winkel en de kerstkraam!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten