Welkom!

Welkom bij Vanillaseasons, met deze blog kun je mij en mijn creatieve bezigheden volgen. Omdat ik verslaafd ben aan alles wat met brocant en landelijk wonen te maken heeft, ben ik met deze blog begonnen, inmiddels heb ik een webwinkel en een winkel aan huis met brocante, decoratie en sfeervolle meubelen!



De oorsprong van de naam vanillaseasons komt vooral omdat ik mijn inspiratie uit de wisselende seizoenen haal.



Daarbij komt mijn voorliefde voor de geur van vanille, en van de vele wittinten die ik gebruik is vanille een door mij veelgebruikte kleur.
Ik hoop met m'n post menig liefhebber van brocante te inspireren en misschien welkom te mogen heten in mijn (web) winkel!!











maandag 17 januari 2011

Oud.....

Sinds ik een website heb, struin ik heel wat kringloopwinkels en rommelmarkten af voor leuke spullen.
En dat doe ik met plezier, want ik vind het heerlijk om thuis te komen met leuke brocante en oude spullen.
Ik ben er zelf ook altijd dol op geweest; hoe ouder hoe mooier is mijn motto. Neem nou bijvoorbeeld een oude
kast, door de vorige eigenaar van de hand gedaan (soms met heel veel moeite) ,met gebruikerssporen van jaren lang intensief gebruik. Dan vind ik zo' n kast alleen maar mooier. Ik vind dat spullen alleen maar mooier worden, naarmate ze ouder worden.Maar ook oud kant, oude koffers, oud linnen, en oud servies met een verleden kan me helemaal gelukkig maken. Ik ben dan ook helemaal happy met mijn site, dat geeft me weer een excuus om telkens weer op zoek te gaan naar oude spulletjes die in mijn "winkel" thuis horen.


Soms krijgen die spulletjes eerst een plekje in m'n eigen huis. Maar niet alles is oud natuurlijk , soms is datgene wat ik zoek niet te vinden, en koop ik iets nieuws, maar ik geef er altijd m'n eigen ''draai'' aan. Zoals de servieskast in m'n keuken; die komt gewoon van Ikea, maar met een leuk gordijntje ervoor, past hij er weer precies tussen!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten