Welkom!

Welkom bij Vanillaseasons, met deze blog kun je mij en mijn creatieve bezigheden volgen. Omdat ik verslaafd ben aan alles wat met brocant en landelijk wonen te maken heeft, ben ik met deze blog begonnen, inmiddels heb ik een webwinkel en een winkel aan huis met brocante, decoratie en sfeervolle meubelen!



De oorsprong van de naam vanillaseasons komt vooral omdat ik mijn inspiratie uit de wisselende seizoenen haal.



Daarbij komt mijn voorliefde voor de geur van vanille, en van de vele wittinten die ik gebruik is vanille een door mij veelgebruikte kleur.
Ik hoop met m'n post menig liefhebber van brocante te inspireren en misschien welkom te mogen heten in mijn (web) winkel!!











woensdag 27 maart 2013

Voorjaar??

Waarschijnlijk ben ik niet de enige die zo hoopvol en ongeduldig uitkijkt naar het voorjaar!! Drie weken geleden al begon ik vol optimisme met de eerste voorjaarsdecoratie, omdat Pasen zo vroeg valt dit jaar en gewoon omdat het ook al af en toe heerlijk voorjaarsweer was. Eindelijk de winterkrans van de voordeur, overal  hoekjes met van die lieve kleine kwarteleitjes en mooie takken van de kronkel hazelaar. En natuurlijk mos en witte veren... Helaas, het is nog steeds geen voorjaar....integendeel!! De slee staat nog steeds daar waar we hem het laatst gebruikt hebben ( en dat is nog niet eens zo lang geleden!!) en we hebben zelfs nog niet de moed gehad om de sneeuwschep en het strooizout maar op de zolder te zetten. Niet omdat het nog elke dag sneeuwt maar gewoon omdat het gevoel van voorjaar ontbreekt, met de daarbij horende ''lente ( opruim )kriebels''. Begrijp me goed, ik heb niets tegen winter en sneeuw.  Wat mij betreft kan er niet genoeg sneeuw vallen  ( in december dan..) want; A snowflake is winter' s butterfly!! Maar nu April langzaamaan in het zicht komt en er nog steeds geen voorjaarstemperaturen maar onder nul temperaturen op de thermometer staan word ik wel een beetje moedeloos, en velen met mij. Ondertussen siert de paaskrans optimistisch de voordeur  en de prachtige takken met  ( zijde )voorjaarsbloesem hangen buiten boven de sidetable. Nog geen meter verder hangen er uit de regengoot prachtige ijspegels en zitten de ijsbloemen op de autoruit, voor de zoveelste keer dit jaar. Maa



r ooit word het voorjaar!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten