Welkom!

Welkom bij Vanillaseasons, met deze blog kun je mij en mijn creatieve bezigheden volgen. Omdat ik verslaafd ben aan alles wat met brocant en landelijk wonen te maken heeft, ben ik met deze blog begonnen, inmiddels heb ik een webwinkel en een winkel aan huis met brocante, decoratie en sfeervolle meubelen!



De oorsprong van de naam vanillaseasons komt vooral omdat ik mijn inspiratie uit de wisselende seizoenen haal.



Daarbij komt mijn voorliefde voor de geur van vanille, en van de vele wittinten die ik gebruik is vanille een door mij veelgebruikte kleur.
Ik hoop met m'n post menig liefhebber van brocante te inspireren en misschien welkom te mogen heten in mijn (web) winkel!!











maandag 11 april 2011

Geduld!!

Waar moet ik het anders over hebben dan over de tuin, op dit moment!! Met weer een heerlijk weekend achter mij,zie ik mijn tuin een ware metamorfose ondergaan. Ik kan op dit moment niet veel meer dan toekijken; ik kan mijn linkerhand nog steeds niet optimaal gebruiken en moet van velen aanhoren dat ik geduld moet hebben!!




Maar juist in deze periode van het jaar heb ik beide handen keihard nodig! Ik ben namelijk de ongelukkige eigenaar van een tuin vol zevenblad, en dat ben ik al jaren !! Normaal gesproken wroet ik een paar uurtjes door het hardnekkige onkruid, zodat de dikste ellende verdwenen is. En dan doet de tuin de rest, de planten groeien in april namelijk zo snel, dat er aan het eind van de maand bijna geen zevenblad meer te bespeuren valt. Maar nu ben ik uren bezig met een vierkante meter, en het zevenblad beleeft gouden tijden, op dit moment. Ook hier moet ik dus het broodnodige geduld toepassen, en wachten tot de planten het gevreesde kruid hebben overwoekerd.Ik houd me bezig met datgene wat nog een beetje haalbaar is om met een hand te doen, en dat is dus niet zo veel!! ik mis veel dingen, die ik anders zo vanzelfsprekend vond. Even een stukje fietsen, alleen boodschappen doen, een flesje wijn open maken en bovenal mis ik het multitasken!!Het is zo frustrerend om steeds heen en weer te moeten lopen ,omdat ik niet alles in een keer kan doen! !Heel zinloos voelt het als ik eerst (met de nodige moeite) mijn wasmand buiten zet, en dan nog een keer moet lopen om de knijpertjes te halen !! Nou ja, nog een paar weken en dan moet ik het allemaal weer alleen kunnen!! Geduld , geduld, zullen we maar zeggen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten