Welkom!

Welkom bij Vanillaseasons, met deze blog kun je mij en mijn creatieve bezigheden volgen. Omdat ik verslaafd ben aan alles wat met brocant en landelijk wonen te maken heeft, ben ik met deze blog begonnen, inmiddels heb ik een webwinkel en een winkel aan huis met brocante, decoratie en sfeervolle meubelen!



De oorsprong van de naam vanillaseasons komt vooral omdat ik mijn inspiratie uit de wisselende seizoenen haal.



Daarbij komt mijn voorliefde voor de geur van vanille, en van de vele wittinten die ik gebruik is vanille een door mij veelgebruikte kleur.
Ik hoop met m'n post menig liefhebber van brocante te inspireren en misschien welkom te mogen heten in mijn (web) winkel!!











woensdag 30 januari 2013

Virus...



Ik weet nog goed dat ik jaren terug met mijn vriendin op zoek ging naar de toen zeldzame leuke brokantewinkeltjes in de buurt. Dat waren er toen ( zo'n twintig jaar geleden ) maar een paar maar wat konden we er van genieten.Ik was toen net een beetje bezig om mijn '' stijl'' te vinden wat betreft inrichting. En hoewel deze stijl door de jaren heen regelmatig veranderde ben ik nu toch wel 200 % liefhebber van brocante en de heerlijke sfeer die deze woonstijl heeft!! Het is alsof je op en bepaald moment gegrepen bent door het '' brocante virus'', het begint te kriebelen en je raakt het bijna niet meer kwijt. En net als bij ieder ander virus werkt ook deze zeer aanstekelijk want mijn schoondochter is ook al bezig om deze stijl met liefde toe te passen in hun eigen woning. Met regelmaat wisselen we de meest inspirerende woonbladen zoals de Ariadne en Wonen Landelijke Stijl uit om weer lekker ideeën op te doen. Ook is zij bezig om prachtige landelijke babykamertjes te restylen en te verkopen.Onze jongste zoon houd zich ook bezig met het landelijk interieur, al is dit op een heel andere manier. Zijn passie gaat uit naar het maken van ambachtelijk gemaakte meubels, nog op de oude manier vervaardigd. Met hamer, beitel en ander handgereedschap maakt hij de meest prachtigste meubeltjes en is met een meubelstuk echt dagen of weken bezig. Het blijkt wel dat ik niet teveel gezegd heb dat het  ''decoratie- en landelijk wonen  virus'' dus echt besmettelijk is!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten