Welkom!

Welkom bij Vanillaseasons, met deze blog kun je mij en mijn creatieve bezigheden volgen. Omdat ik verslaafd ben aan alles wat met brocant en landelijk wonen te maken heeft, ben ik met deze blog begonnen, inmiddels heb ik een webwinkel en een winkel aan huis met brocante, decoratie en sfeervolle meubelen!



De oorsprong van de naam vanillaseasons komt vooral omdat ik mijn inspiratie uit de wisselende seizoenen haal.



Daarbij komt mijn voorliefde voor de geur van vanille, en van de vele wittinten die ik gebruik is vanille een door mij veelgebruikte kleur.
Ik hoop met m'n post menig liefhebber van brocante te inspireren en misschien welkom te mogen heten in mijn (web) winkel!!











donderdag 2 juni 2011

Mooi, mooier, mooist.......

Ik heb mijn voortuin in vieren gedeeld door middel van vier halfronde buxusperken. Die vier buxusperken vormen tezamen een grote cirkel  en in het midden heb ik een kleinere cirkel met een grote gietijzeren pot met daarin meestal hedera met iets bloeiends of andere decoratie. Het is alsof deze vier perken vanaf de lente een wedstrijd met elkaar aan gaan, en hoewel ze qua beplanting ongeveer hetzelfde zijn (ik heb in het verleden nog wel eens geprobeerd op volgorde van bloei de planten aan te passen, helaas, dit werkt niet in mijn tuin ), lijkt het net of het ene perkje iets meer zijn best doet dan het andere.....Ik heb momenteel een tuin om van te genieten, dat wil zeggen: veel planten, weinig onkruid!! De planten verdrukken momenteel het onkruid, en mocht er toch nog iets van zevenblad, distel of boterbloem tussen zitten, dan verraadt deze zichzelf door te gaan bloeien! Waarna het maar een kleine moeite is om het onkruid te verwijderen.Op dit moment is het voorste perkje het mooist, met veel vrouwenmantel ,lupinen , geranium en vingerhoedskruid.Rechts voor volgt op voet met veel ruit,




sierui, hosta en al bijna bloeiende rozen. Het hop prieeeltje scheidt de volgende twee perken van elkaar waarin vooral laatbloeiers staan. Deze doet nu even niet mee, maar is in de nazomer het mooist. Zo lijkt het dus alsof de tuin momenteel een wedstrijdtje doet, maar er bevind zich eigenlijk nooit echt een verliezer onder deze vier perken. Al lijkt dat op dit moment wel zo, maar in de weken die komen gaan komt elk hoekje weer volop tot z' n recht!!!!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten